TŁUSTY CZWARTEK POGROMCĄ DIET ODCHUDZAJĄCYCH?


Pączki bez wyrzutów sumienia?

Zbliża się tłusty czwartek, pogromca diet odchudzających! Czy aby na pewno? To zależy! 🙂 Tradycja to jedno, a zdrowy rozsądek to drugie. Jak więc sobie poradzić w ten dzień jednocześnie nie rezygnując z założeń diety? Oto kilka wskazówek:

  • Możesz śmiało włączyć pączka do swojego bilansu energetycznego! Jak to zrobić? Aby to zrobić potrzebujesz informację ile kcal dostarczają takie przekąski. Oto kilka przykładów:

pączek z lukrem – ok. 292 kcal

donut z czekoladą – ok. 250 kcal

5 mini pączków – ok. 206 kcal

5 faworków – ok. 434 kcal

pączek z marmoladą różaną i lukrem pomarańczowym – ok. 251 kcal

pączek hiszpański „gniazdko” – ok. 120 kcal

  • Jeśli nie liczysz kcal, a po prostu dbasz o zrównoważoną dietę wystarczy, że zachowasz umiar i potraktujesz te słodkie przyjemności jako jednorazowy posiłek.
  • Pamiętaj o białku! Odpowiednio zbilansowany posiłek powinien zawierać białko, tłuszcz i węglowodany. Do pełni szczęścia brakuje tylko białka – możesz wybrać np. skyr, który w niego obfituje.
  • Spalaj kalorie! Jeśli już zdarzy Ci się zjeść troszkę więcej wystarczy, że wskoczysz w strój sportowy i zrobisz trening. Jeśli już pączek sprawił Ci ogromną przyjemność i wprawił Cię w dobry nastrój to dobry znak, bowiem intensywny 10 minutowy śmiech może spalić nawet 120 kcal! 🙂

Pamiętaj, że jeśli na co dzień dbasz o odpowiednio zbilansowaną dietę to jeden posiłek nic nie zmieni. 🙂

Wskazówki Ci się przydały? Jaki masz sposób na tłusty czwartek?